fredag 14 januari 2011

Barndomsfjäril

För lite sen berättade jag för min lilla konstnär om fjärilen jag fick av min farmor när jag var liten. Det var en brosch, formad som en guldfärgad fjäril med grönmelerade vingar. Jag älskade den.

Och den är borta.

Det har letats och letats, men den finns helt enkelt inte någonstans. Så jag beskrev hur den såg ut från minnet, säkert väldigt mycket med känslan av hur minnet borde vara =)
Den lilla konstnären bad då att få fram staffliet, och sen skred hon till verket.


Här är hennes version av min barndomsfjäril. Den är lika vacker som fjärilen jag minns.

2 kommentarer:

  1. Åh! Vilken härlig blogg!
    Och så vacker fjäril!
    Bilderna i förra inlägget är också kanon!
    Inspirernade!

    Tack för din fina kommentar om min dotters tröja! Blev varm och glad av att läsa den! :)
    För två år sedan då jag påbörjade tröjan så tänkte jag "man vet ju aldrig när den blir färdig så det är bäst jag gör någon storlek större..." (var inte så van stickerska)
    Och som tur är så är hon sig lik i kroppen nu och då, bara längre nu än då :)
    För övrigt så har jag haft en "reserv-plan" i tankarna nu när jag stickat färdigt; skulle den inte passa i storlek eller hennes smak så tänkte jag skicka den till någon hjälporganisation!

    Ha en fin dag!
    Kram!

    SvaraRadera